tisdag 25 maj 2010

Fjärilar i magen

Det är så mycket som händer nu och tyvärr har jag ingen att dela det med. Just nu står hela familjen inför något som kan vara det största som hänt oss någonsin. Inte ens barnen vet vad det handlar om ännu, för det får liksom inte komma ut till "fel" personer. Men jag går omkring med fjärilar i magen varje dag, en blandning mellan skräckblandad förtjusning och fysiskt illamående. Och om en och en halv månad kan det bli verklighet... Måtte gudarna stå på vår sida...
Det är ett himla blåsväder idag men ingenting kan få mig på dåligt humör. Jag är upprymd som en unge på julafton!! Har t.o.m. scrappat en del mitt i all röran här. Ska lägga upp lite bilder sen. Mannen är iväg och jobbar i Danmark denna veckan, så jag är ensam med barn, disk, tvätt, fritidsaktiviteter, pappersarbete, räkningar, ogräs och vildvuxen gräsmatta. Ungefär som vanligt alltså.. och jag börjar bli trött på det. Speciellt nu när lillan ska pottränas. Tror jag tvättar 8 maskiner om dan!! Hade vi bara haft torkskåp eller tumlare, men en fuktig källare får duga i brist på annat. Bara att bita ihop. Jag får ofta frågan "hur orkar du?" och mitt svar är enkelt; jag har ju inget val! Kan ju inte skita i allting även om jag många gånger skulle vilja det. Men snart blir det ändring... Om jag bara hade nån att babbla med när jag bubblar över, så kanske man inte spricker av alla känslor.
Känslor... Lycka, glädje, oro, spänning, rädsla, hoppfullhet, längtan, inre ro, tvekan, viljestyrka!
Nu ska jag ställa mig på crosstrainern en stund å stirra ut på regnet som öser ner... och hånskratta!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar