måndag 21 juni 2010

Solen skiner - och jag är lycklig!

Nu är det så ÄNTLIGEN sommar å varmt (idag iaf), och det bubblar i hela kroppen. En känsla jag är lite främmande för, men jo, visst är det LYCKA! Har varit iväg å handlat, tankat bilen, träffat sjukgymnasten och nu ska jag bara njuuuuuta i det härliga sommarvädret... Blir nog till att skriva brev, har ju en del som snällt ligger å tiger i lådan, men som måste få lite uppmärksamhet snarast. Å varför inte just idag, här å nu?! (När jag präntat klart detta vill säga)

Nu vankas det bättre tider för hela familjen. Barnen är på dagis å fritids till och med onsdag, sen är det midsommarfirande på schemat. Kanske blir det en sväng ner till Eslöv å söta Dolliver med familj på midsommardan eller så...
Sen så har ju den ack så betydande nedräkningen börjat... (för alla er nyfikna..ha ha..) Dagen D -21 dgr... Åh, vad jag längtar!!

Allt verkar vända nu, vi går inte bara mot ljusare tider kalendermässigt, utan det ser så mycket ljusare ut för mig å familjen nu, att man blir lite våt i ögat..*snyft*
Sambon har fått ett jobb å det kan tänkas ge en nätt liten inkomst. Jag har visserligen fått en preliminär diagnos om "sjögrens syndrom", en reumatisk sjukdom, men det är såååå mkt bättre än "MS" -som jag alltså INTE har! *Pust!!* Så nu är det till att vänta på ny läkartid om ca tre månader, men livet é så hääääärligt ändå, eller hur!?!

Jag var iväg på storseans här för nåt tag sen, ett jättebra engelskt par, och det var både häftigt och kul! Satte upp mig på en lista om privat sittning, och döm om min förvåning när det så blev dax -bara dryga två veckor senare... Jag fick träffa den helt fantastiska Fiona Surtees, blev begeistrad och fascinerad, tyckte det var helhäftigt och är fast besluten att fortsätta utforska min "mediala" sida. Eller 'gåva' kanske man skulle säga.. Hur som helst, nu ser jag fram emot ett telefonsamtal från Fiona, som mycket väl kan vara avgörande för min framtid.

Det känns minsann som om livsenergin så sakteliga börjar fyllas på! Ser fram emot så himla mycket, främst alla vänner jag kommer att återse i sommar, de flesta långväga ifrån. Saknar egentligen inte Stockholm så speciellt mkt, alltså jo, visst är det ett litet paradis på sitt sätt, men det är ju alla goa vänner jag saknar nåt oerhört mkt! (bara så ni vet!!!!) ;)
Sen har det blivit lite tillökning i närmaste vänkretsen så ett å annat dop ligger väl också på menyn över sommaraktiviteter. Nice! Me like a lot!

I morgon ska jag till nån "arbetslivsresurs" som AF fixat, så det lär ju vara bortkastad tid som vanligt. Men undrens tid är inte förbi. Vad som helst kan ju hända! Jag kanske får en praktikplats! Eller ett jobb! Eller..nej, just det ja, AF är ju inblandade...

Aj, vad solen steker! Kanske dax å dra sig tillbaka i skuggan ett tag. Det fläktar så skönt att man inte känner solens krafter förrän man går in. Jaha, då var det ett faktum! Spegeln ljuger sällan (inte min iaf)... Jag kommer alltså att börja fjälla om sisådär fyra dagar! KUL! Så här lagom till midsommar å allt. Äsch, vad är väl ett lager skinn?? Jag har ju så många, eller hur var det nu?!

Ska bli så skoj på midsommar att jag längtar nåt fruktansvärt mycket. I år blir det på Barsebäck's camping, fast utan husvagn... Det får la bli tält då'rå! Det blir iaf ett kärt återseende av gamla vänner, sist "sedda" till julbordet i början av dec. Men nu så, klackarna i taket (ja, eller tältduken får det ju bli)! Nu blir det feeeeest! Party, party hela långa dan! Å jordgubbar så det sprutar ur örona! Hmm... nu fick jag en liten flashback... till Fjäderholmarna å deras gudomliga rökta lax! Det måste vi göra om snart, eller hur Ann!? Fast den här gången med lite kottar då kanske.. :)

Hoppsan! Jag har visst glömt att äta idag! Tyckte väl att magen knorrade lite väl högt. Jag är så uppe i mitt välmående idag att jag helt glömmer att göda det... Ja så kan det gå!
Nu ska jag glassa lite till innan det är hämta-hem-barnen-tajm. Sola lugnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar