onsdag 10 mars 2010

Vårtecken?!

Nu har ju snön äntligen börjat smälta bort och det ser riktigt grönt ut på vissa håll. Värmen kommer väl så småningom, antar jag. Men är det verkligen vår i luften?! Nog för att syrenen stod i knopp redan för tre veckor sen, men sen blev det -6 grader i några dagar. Vågar man hoppas nu?! Jag tillhör den lilla skalan som älskat varenda snöflinga som fallit, men nu är även jag sugen på lite vår. Och man får ju tacka sin lyckliga stjärna att isen har släppt från vägarna i alla fall...

Härom dan var vi ute en sväng med bilen och när vi skulle svänga in på gården så hör vi bromsar som skriker ganska bra. Det var en mycket ouppmärksam brud som satt klistrad i mobilen och helt missade att vi stannat för att backa in på vår uppfart! Sicket jädra drägg!!!
Såna som hon skulle inte ha körkort!!

Ja ja, sån't é livet, antar jag. Nu ska jag ge mig i kast med några gamla högskoleprov och förhoppningsvis har jag lite ork kvar efteråt att utforska nya studieplanen för hösten 2010. Jag har ju fått för mig att jag ska börja plugga igen. Känns väldigt stort eftersom det var ett tag sen man satt i skolbänken senast, men det löser sig säkert med tiden. Jag kanske "växer med uppgiften" som det så vackert heter...
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar