torsdag 4 mars 2010

Lilla fröken tjatig...


Hela denna veckan har min minsta varit hemma från dagis. Febrig och slö, har kräkts lite och fått några astmaattacker, men idag märks det att hon är 'frisk'...
Far omkring som en oljad blixt och tjatar; "Mamma, kan du sätta i en film?", "Mamma, jag vill ha dricka", "Mamma, var e mina kritor?", "Mamma, när får jag frukt?", "Mamma, ska vi leka affär?", "Mamma, vet du..?!" *suck* Jag älskar detta lilla charmtroll, men ibland kan det bli för mycket! Det är då jag sätter mig vid datorn å bloggar lite...

Har gjort lite fler LO's och kort som jag tänkte försöka lägga ut bilder på. Hittade även mina första stora LO's (alltså 30,5x30,5) i bildarkivet. Tyvärr blev jag av med pärmen vid flytten, så dessa bilder är allt jag har nu *snyft*...
Har påbörjat ett nytt projekt också. Eller rättare sagt, har börjat
fundera på två nya projekt. Det är en väldigt kär vän som ska få två LO's till sin födelsedag (inte förrän i augusti, men det skadar ju inte att vara ute i god tid). Det blir en om hennes far och en om hennes bror, båda avlidna, så jag vill få till det perfekt med all info. Vad jobbade de med? Vilka färger tyckte de om? Vad hade de för hobbies/intressen? Nu tror jag att jag har alla pusselbitar, så nu gäller det 'bara' att lyckas lägga pusslet också! En ganska stor utmaning för mig! Fastän det ofta är kaosartat runt mig så bor det konstigt nog en liten pedant nånstans i mitt inre, jag tänker ofta alldeles för mycket när jag gör en LO. Det är svårt att tänka "utanför ramarna" och allt ska vara PERFEKT innan jag börjar klippa å klistra, vilket ibland sätter käppar i mitt hjul av kreativitet. Tänk om man kunde vara lite mer spontan, ta allting med en klackspark, tänk så mycket lättare allting hade varit då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar