måndag 19 juli 2010

Bläääää för målarfärg!

Nu har jag målat färdigt alla barnens rum, i diverse färger å mönster (bilder kommer sen). Är så urless på allt vad målarfärg heter så jag kan spy för mindre. Men det blev jäkligt bra om jag får säga det själv. Nu är alla knoddarnas viljor tillgodosedda, nu är det bara resten kvar... Just nu är hela vardagsrummet fullt av diverse bokhyllor, skåp, sängdelar, tv-utrustning och ca 2000 kartonger (nja, kanske inte riktigt så många) mm och jag kan inte röra mig! Hjälp! Jag kvävs långsamt till döds...
Det är då jag sakta men säkert kommer ihåg att vi har en fin liten trädgård, med pool ju... Å trädgårdsmöblerna står fint uppställda och bara väntar på lite sällskap... Men nähä, då börjar det regna! Tar fram en Ben & Jerry istället -stelfrusen... Suck! Det är jobbigt att må bra. Sätter mig ner och tittar igenom posten. Reklam, reklam, reklam och ...ett brev! Första posten till nya adressen! Sprättar våldsamt upp det och börjar läsa. Det är från semesterfirarna på båten. Svärmor har plitat ner några rader om vädret och att dom är i Danmark nu, sen brister jag i gråt... Simon och Tim har själva skrivit några rader vardera, dom saknar oss... Och då känner jag av hela mitt hjärta hur mycket jag saknar mina ungar, dessa olydiga, gnälliga, bråkiga och krävande minimänniskor, mina underbara små älsklingar!! Tårarna forsar nerför kinderna och jag känner hur trött jag är på att flytta. Låt detta passera fort så jag kan få hem mina barn!
Pratade med dem för några dagar sen och de två små ville hem till mamma. Lillan fick luren sist och det första hon sa var "när kommer ni och hämtar oss?"
Aj... den visste var den tog... Sen storgrät hon. Jag bet ihop medan krokodiltårar rann.

Nu är min Ben & Jerry lagom smält, mums! Ska svepa den och dra mig tillbaka för natten. Sambon har tagit över målandet så jag kan pusta ut och vila upp mig inför morgondagens flyttande av möbler. Sen kanske man kan börja piffa till lite. Men det blir en sak för framtiden.
Gör som jag - ta en paus emellanåt.
Pausa vidare...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar